perjantai 25. huhtikuuta 2014

Äitienpäivä hyllynpääty


Jouduimme Marikan kanssa muuttamaan alkuperäistä suunnitelmaa. Osa tuotteista vaihtui, koska hyllynpääty jäi liian tyhjäksi.

  • Lisäsimme samaan sarjaan kuuluvia tuotteita
  • Hyllynpäätyyn 2 laitoimme neljä hyllyä ja neljä piikkiä, koska pääty oli suurempi.
Olimme edelleenkin tuotteita valitessa yksimielisiä. Lisää tuotteita löytyi nopeasti.

Tuotteet joita käytimme hyllynpäädyssä 1:

- Loreal Paris Sublime soft
  • kasvovesi
  • puhdistusemulsio
  • puhdistusvesi
- Loreal Paris Triple active
  • päivävoide
  • yövoide
- Dove
  • almond suihkusaippua + vartalovoide
  • shea butter suihkusaippua + kosteusvoide
  • deep nourishment suihkusaippua + body milk
- Pesukukka
- Novita froteepyyhe

Tuotteet joita käytimme hyllynpäädyssä 2:

- Tresemme 
  • vibrance protection color shampoo + hoitoaine
  • heat defence lämpösuoja
  • luxurious moisture shampoo + hoitoaine
  • instant refresh hoitoaine
  • volume & lift hiuslakka 250 ml + 100 ml
- Remington
  • urban hiustenkuivain
  • minisuoristaja + lämpöpussi
  • sauvakiharrin
  • keratin therapy harja
- Wilkem selvitysharja kosteille hiuksille

Aloimme tekemään hyllynpäätyjä heti aamulla. Keräsimme kaikki tuotteet kärryihin ja menimme sovittelemaan niitä paikoilleen. Jouduimme vaihtamaan välillä tuotteiden paikkoja. Kun hyllynpäädyt olivat mielemstämme hyviä, Kirsi kävi hyväksymässä ne. Otimme kapulalla tuotteista hinnat ja tulostimme ne. Piikeissä oleviin tuotteisiin otimme A4 hinnat, muihin hyllynreuna.Lopuksi somistimme päädyt Tokmannin omilla "äidille" lapuilla.



Valmis hyllynpääty



Valmis hyllynpääty




Tokmannin kansioista otettua tietoa päätyesittelystä:

Päätyesittelyohjeistus:
- Käytävän varrella oleva päätyesittely on yksi parhaimmista myyntipaikoista
- Ainakin 1 päätyesittely tulee vaihtaa viikoittain
  • päätyesittely saa olla samanlainen maksimissaan 4 viikkoa
- Päädyn on aina oltava täyden näköinen
- Päätyesittelyä ei somisteta
  • kaiken päädyssä olevan tulee olla ostettavissa
- Yksi päädyn tuotteista pitää olla käyttöyhteystuote
  • esim. tiskiaineet + harjat
- Päätyesittelyssä enintään neljä tuotetta tai yhden tuotteen lajitelma/sarja
- Hyllyt täytetään siten, että sivut ja etureunat ovat täysiä rivejä

Pluspäädyt
- Ovat pääkäytävän varrella olevia päätyesittelyjä

Esillepano-ohjeistus:
a. Ensisijaisesti vaakasuora esillepano
b. Tuotteet kokojärjestykseen: isot alas, pienet ylös
c. Myyntivalmiita pakkauksia käytetään aina, kun se on mahdollista.


Erillasia päätyjä:

Massapääty
- on ensisijainen tapa rakentaa päätyesittely
- massapäädyssä on enintään 3 eri tuotetta: massatuote ja 1-2 käyttöyhteystuotetta

Kampanjapääty
- rakennetaan kampanjassa olevista tuotteista
- saa olla enintään neljää tuotetta, joista yksi voi olla käyttöyhteystuote

Sesonkipääty
- rakennetaan hyödyntämällä markkinointisuunnitelmaa
- sesongin alku ja loppu huomioidaan ajoissa
- saa olla enintään neljä tuotetta

Teemapääty
- päädyn voi myös rakentaa teeman ympärille, jota rajoittaa lyhyt sesonki esim.
  •  joululeivonta
  • vappu
Sarjapääty
- kun tuoteryhmään tulee eränä selkeä sarja, voi päädyssä olla enemmän kuin neljä tuotetta
  • esim. astiasto
- sarjapäätyyn ei tuoda käyttöyhteystuotetta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti